Indien och Thailand!!

Nu är det äntligen dags att ge sig iväg på min o Linas tremånadersresa till Indien och Thailand!! :D
Imorgon kl 06.00 går tåget upp till Stockholm och Arlanda och sedan blir det en lång väntan innan vi från London sitter på flyget mot Delhi. Flyget går nio på kvällen och sen tar resan ca 9 timmar. När vi kommer fram ska en chaufför från hotellet hämta oss och köra dit. Vi har bokat de första två nätterna så att man kan få börja lite lugnt och vila ut efter resan. Vi kommer tillbringa lite tid i Delhi för att sedan åka till bland annat Agra (Taj Mahal), Jaipur, Punjab, Dharamsala, Varanasi (hoppas jag iaf ;)), Chennai och Kerala. Sen lär det säkert bli mkt mer än så och säkert lite ändrade resplaner. Efter ca två månader drar vi till Thailand för sol, bad och utflykter!
Det ska bli jättespännande att åka! Och lite nervöst förstås såhär i början ;)

Vill ni följa min och Linas resa så gå in på:

2009 - årsresumé

Här kommer en kort bildresumé av år 2009 :)

Januari

Ella, Oskar och jag på spelning på Sticky Fingers med Viktors band The Sugarrush Orchestra

Februari

Vår 5-årsdag firade vi med restaurangbesök och bio <3

Mars

Min underbara älskade morfar gick bort... Vila i frid.

April

Lina hälsade på :)
Det firades också påsk i Lerum med stekande sol.

Maj

Jag och Cissi åkte ner till Kicki (mitten) i malmö för att hälsa på och fira Valborg :)
Jag var även på picknick med Marie och Johanna vid Skansen Kronan.

Juni

Min syster tog sin examen i folkhälsovetenskap!

Jag var också nere i Kristianstad på tjejhelg hos Tilda, Lina kom på besök, firade midsommarafton med vänner här i lägenheten, åkte ut till Köpstadsö med mamma och spelade brännboll med Malin m fl i Slottskogen.

Jag klippte även av mig mitt långa hår..!

Juli

Juli innehöll sköna dagar nere vid sommarstugan och en langosfest hos Marie och Jani.

Augusti

Jag och Kicki åkte upp till Cissi och hennes sommarställe i Grebbestad och hade ljuvliga dagar!
Jag fick även en överraskningsdag av min goa älskling <3, firade min farfar som fyllde 90 år, plockade kantareller i Ucklum och hade syskonfika i lägenheten.

September

I tre veckor vad jag phadder vid nollningen av de nya lärarstudenterna!
Jag och Oskar var även på en grym kräftskiva hos Johanna :)

Oktober

Oskar fyllde 25 och jag 23 år, detta firades med gemensam fest samt familjemiddagar :)
Jag, Elin och mamma besökte även stugan i blekinge.

November

Jag åkte upp till Lina en helg och hade det gött :)
Vi hade även Eva och Dan på middag samt Tilda på besök en helg.

December

Jag och Elin hälsade på Jonas och Alexandra i München :)
Jag firade också jul i Lerum och Stenungsund och nyår hos Daniel och Madelene.

Jul och nyår

Hejsan!

Nu är julen förbi och det är ett nytt spännande år som väntar :) Om bara 10 dagar åker jag och Lina till Indien! Ska blir jätteroligt och spännande!! =) Börjar bli riktigt pirrig nu... Kommer dock sakna Oskar jättemycket, det har jag verkligen märkt av nu när det närmar sig på allvar. Men förhoppningsvis vänjer man sig efter ett tag när man kommit in i resandet.

Tänkte berätta lite om jul och nyårsfirande. Julafton var jag hemma i Lerum med familjen och firade en mysig vit (!!) jul. Jag var dessutom ledig dagen innan (första gången på fem år) så jag kunde hjälpa till med julmaten och julgodiset utan att komma trött från jobbet. På juldagen åkte jag till Oskars mamma och firade med dom där, också mysigt. Vi stannade ett par dagar och hann hälsa på en stund i Ucklum också. Lova hade växt mycket sen sist.

Nyår firades hos Daniel och Madelene. Det va en rolig fest med lekar, singstar och en jättebra utsiktsplats på ett berg vid tolvslaget :)

Jag, Mamma, Jonas och Alexandra har också varit nere i blekinge och hälsat på släkten. Vi hann träffa både mostrar, kusiner och kusinbarn och på hemvägen stannade vi till på fika hos farmor och farfar också. :)

Här är några bilder från när jag äntligen tog mig ut i kylan och promenerade runt sjön