Ucklum, nollning mm.


Nu var det ett tag sen bloggen uppdaterades. På sistone har jag o Oskar bl a varit i Ucklum och hälsat på hans familj. Det var mysiga dagar. Vi plockade svamp (hittade 5 liter!!) och blåbär, spelade sällskapsspel, var på en stor kräftskiva med Oskars släkt och sista dagen var jag och Ella ute och red :) Det blev både uteritt med galopp på småvägarna och lite hoppning i paddocken. Det var jättekul att rida igen, saknar det.

  
 


Nu har skolan dragit igång och jag är fadder vid nollningen för de nya lärarstudenterna. Så i tre veckor har vi fullt upp med massa olika aktiviteter som pubrunda, discobowling, maskeradbrännboll, stadskamp, utgångar, picknick, övningssittning, finsittning mm.

 


Idag är jag bara och tar det lugnt efter några intensiva dagar. Jag o darlingen har lagat något som blivit en ny favoriträtt! Fläskfilé i kantarellsås med körbärstomater o timjan och tagliatelle till det :)

 


Snart kommer mamma hit på fika och efter det blir det filmkväll med Oskar :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej vännen! Va roligt med nollning!! Hur va brännbollen? Maten som du och Oskar lagat ser supergod ut! Jag blir sjukt hungrig ju.. :) Hoppas så att allt är bra med dig. Vi måste som sagt boka Indien-biljetter nu snart. Spännande! :) Jag ska ta och hoppa i duschen nu. Läser piss-svår fysiologi och till råga på allt så är det i en engelsk bok. Jag har varit så sjukt frustrerad över att inte fatta nånting! USCH! Men men, nu får det räcka. Ska hem till Linus och äta lite mat och kolla på fotboll istället. Hälsa Oskar så hörs vi snart! Kanske kan boka in en msn-dejt och boka biljetter i helgen? Stor bamsekram till dig! Ps. har sökt två stipendium till, hoppas hoppas!

2009-09-09 @ 17:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0