Hejsvejs

Hej på er!

Idag skulle vi egentligen haft middag med Eva och Dan här men Dan (Oskars pappa) var förkyld så det får bli en annan gång. Imorgon däremot vankas det fest! Vi blir rätt många, typ 30 pers eller fler. Ska bli roligt :) Det blir en riktig kalashelg eftersom jag o Oskar fyller år så tätt. Så på söndag kommer mamma, pappa och Oskars mamma hit på middag :)

Har äntligen börjat bli klar med hemtentan. Den handlar om hur värdegrunden ska tolkas i skolan, och jag valde fallet som handlar om förbud mot niqab och andra former av slöja i skolan. Det var en intressant uppgift även om jag blev lite trött på att vi behövde använda så många olika källor, vissa passade bättre än andra om man säger så.

Har ju förresten varit i Blekinge förra helgen. Vi hälsade på mostrar och kusiner, gick på stan i Karlskrona och hade myskväll i stugan framför brasan :)


(Jag lärde mig hugga ved också! Och den rätta tekniken för att göra en brasa, det va på tiden)


Här är en höstbild från en promenad i tisdags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0