Fredagsmys

Nu är det fredag :) Jag o Oskar bakade pizza här hemma innan, det blev gott! Sitter för tillfället och ser på tv själv i väntan på att nån film ska börja så jag kan locka tillbaka Oskar till tvn. Han är inte så mycket för fredagsunderhållningsprogrammen nämligen. Han borde skynda sig för här går chipsen och chokladen åt :P

Har inte några planer för denna helgen, ska bli skönt att bara vara faktiskt. Det ser ut att bli sol och 17 grader så jag hoppas kunna sola på balkongen lite :)

Kommentarer
Postat av: Nexa

Hejsan! Tack för du hälsade på hos mig, jo, min städlista kan säkert låta ambitiös för de flesta, men saken är den, att mycket gör vi redan, det är mer bara påminnelser. Vattna blommorna t ex tar ju max fem minuter. Plocka upp varje kväll gör vi också, och städa en kvart per dag tycker jag inte är så mycket, man hinner massor på den tiden, så om båda vuxna gör det så slipper man i princip städdagar :o)

Att jag är lite inne på det där med lite och ofta är till stor del en grej som jag fått sedan jag "lärde känna" Fly Lady. (www.flylady.net) Där talas det ofta om små insatser som gör stor skillnad. Och jag vet att det funkar, därför ska vi ta det i bruk igen, har slarvat lite på sista tiden.

Att sonen ska få städa toan varje kväll beror på att han på något vis måste inse att det blir smutsigt där när man gör som honom, nämligen står och försöker leka med snoppen när han ska kissa, han behöver lära sig att man slipper städa om man sitter ner. Det är alltså mer en fostringssak, tills dess att han slutar stå och vifta!

Att ta med det man ser som är i fel rum, tar inte många sekunder, och håller mycket oreda borta. Att ta med sig muggen till diskhon och diska ur den tar ca 30 sekunder, märkte vi när vi hade en "minutregel". Allt som tar max en minut att göra, ska göras direkt, inte skjutas fram. Det var mycket man hann som man inte trodde, kan jag lova. Ska skriva lite om detta på bloggen :o)



Ha en fortsatt bra kväll/dag.

/Nexa

2009-05-16 @ 00:31:07
URL: http://nexas.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Hur va helgen?! vi ska snart hem till mikaelspäron på kalas. är såå trött i benen:) kram

2009-05-17 @ 12:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0