Sushi och sorg

Hejsan!

Idag var sista vfu-dagen. Är väldigt nöjd med denna period! Har lärt mig mycket och lektionerna har flytit på bra utan att jag behövt stressa. Sen har eleverna vart trevliga också. Dock har jag en rejält bunt papper att sortera in i en pärm och en vfu-uppgift att skriva de kommande två dagarna. Jag hoppas på flyt..

Det känns så skönt att våren verkar ha kommit på allvar nu. Solen piggar upp och man blir glad. Men förra påsken hade vi snö, så än ska man kanske inte ropa hej... Men hoppas kan man ju!

Här kommer lite bilder från när jag, Carro o Karin gjorde sushi i fredags! Det blev gott och vi hade en jättekul kväll ihop! :)

   

   

     

     

Carro skulle fylla år dagen efter så det blev tårta efteråt. Och inte vilken tårta som helst utan pannkakstårta! Dock blev det inte riktigt som jag tänkt mig, kesella vanilj och hallon emellan va inte lika gott som det lät tyvärr. Nej, det ska nog va sylt och grädde ändå.


------

I lördags hände något sorgligt. Min älskade morfar somnade in...
Så lördag och söndag var vi nere i blekinge och tog ett sista farväl och höll en fin ceremoni för honom. Jag kommer sakna honom jättemycket. Han var världens bästa morfar.

Kommentarer
Postat av: Lina

Sofia, va tråkigt med din morfar. Lider med både dig och din familj.. Tänker på er!

Många kramar!

Ps. Pannkakstårtan ser iaf väldigt god ut. :)

Pps. Jag trodde också på vår men här är snöstorm nu.. suck..

2009-03-23 @ 20:12:53
Postat av: Sofia

Tack vännen! Kramar

2009-03-26 @ 09:59:18
URL: http://sofiakarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0