Fullt upp

Hej på er!

Efter lite påtryckningar så tar jag mig i kragen och uppdaterar lite :)

Har fullt upp med vfu (praktik) nu. Det är roligt! Jag håller i en lektion om dagen ungefär så det är lagom. Har dock ägnat mig åt att rätta ca 30 prov i politik denna veckan också så därför har det vart rätt så fullt upp när man kommit hem. Men jag har valt det frivilligt, kände att jag behöver öva mig i bedömning eftersom jag inte haft så mkt sånt innan. Det är faktiskt kul, intressant att se hur eleverna tänker kring olika frågor och så. Men det tar längre tid att rätta än man tror.

Idag hade jag en lektion om svensk ekonomisk politik under 70- och 80-talet (det är roligare än det låter, tycker jag iaf =)). Det gick väldigt bra! Va lite rädd att jag skulle behöva kolla för mkt i mina stödanteckningar men det blev inte så :) Min handledare tyckte det va en bra genomgång, att jag förklarade bra och att eleverna verkade förstå. Kul! Efteråt spelade vi Konjunkturspelet tillsammans på nätet, tror eleverna tyckte det va skoj.

Imorgon blir det en lektion om tillväxt, konjunkturer och inflation för ettorna - tunga saker, hoppas dom inte somnar... :)

Snart är det helg! Måste städa...!! Och så kommer Caroline och Rickard hit på middag, ska bli trevligt.

Hoppas ni har det bra! Kramar


Kommentarer
Postat av: Lina

Va duktig du är som fixar så mycket. Tror precis som dig att det är jättenyttigt att få testa på att rätta prov. Framförallt när man har någon att fråga om råd. Det lär vi ju inte ha i samma utsräckning sen.. Nu ska jag packa det sista inför Idre. Många kramar till dig!

2009-03-05 @ 21:48:17
URL: http://lillaemmalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0