Väntans tider..

Hejsan!

Sitter uppe och väntar på att klockan ska bli 00.01 så vi kan se om vi får en lägenhet vi som har sökt! Det hade vart så grymt, men den ligger väldigt centralt så det är bäst att inte hoppas på något..
Så jag tänkte jag kunde blogga lite så länge, det va ju ett tag sen nu.

I fredags va jag på föreläsning och efteråt åkte jag hem och städade lägenheten, skönt att ha det gjort i början av helgen! På kvällen åkte jag hem till Malin och vi lagade en god middag med tagliatelle, tzaziki, soltorkade tomater, minitomater och kräftstjärtar..mmm!! :) Sen såg vi Let's dance och åt choklad. Mysigt med en sån kväll tillsammans, det va länge sen vi hade det nu.

På lördagen så gick jag runt härlanda tjärn och det va mysigt för jag har inte gjort det på länge. Sen bakade jag bröd o lite annat. På kvällen såg jag o Oskar melodifestivalen. Tycker Petra Mede gjorde bra ifrån sig. Hennes snabbrepris va rolig :) Låtarna däremot va rätt tråkiga, förutom Emilia (bäst under kvällen), Alcazar (tjatig men medryckande) och Nina Söderquick. Caroline af Ugglas låt va ju bedrövlig, fattade inte vilka som röstade på den. Men underhållande är hon ju, det får man ju säga.

Vad har jag gjort idag då? Hm, jag har pluggat en stund, handlat, lagat mat (potatismos, fisk och vitvinssås) och diskat och detta tog sjukt lång tid tillsammans, flera timmar. Men så lagade vi 8 portioner också, så nu slipper vi stå i köket några dagar. Sen har jag vart duktig och cyklat idag för jag har äntligen blivit frisk från förkylningen :) Cyklade i 100 min och hann 47 km och förbrännde 2000 kalorier (dvs en hel dags intag). Det ni! Nu ska det äntligen tränas igen.

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0