Slappar

Hejsan!

Idag ska jag ta ledigt resten av dagen :) Har varit inne på ett didaktikpass om bedömning innan och imon har vi inga lektioner. Men jag måste fortsätta planerandet då, så jag slappar idag tänkte jag. Skönt att ha hemtenta och didaktiken klar och bara kunna fokusera på vfun som börjar på tisdag.

Det blev ingen lägenhet på vasagatan. Var på visning men den gick till någon annan. Men det gör inte så mycket för planlösningen var inte bra. Nu såg jag att den andra lägenheten vi vi sökte som vi aldrig fick ligger ute igen. Den som fick den måste ha tackat nej. Men grejen är att vi har inte råd att söka den även om vi hade velat, för eftersom den ligger ute så sent hade vi inte hunnit få besked och hunnit säga upp vår nuvarande lägenhet innan månadsskiftet . Därmed hade vi fått betala dubbla månadshyror i två månader (typ 10 000 kr extra) och det har vi inte råd med. Så kan det gå.. Men på nåt sätt har jag börjat uppskatta det jag redan har mer nu. Gillar ju Skatås och Härlanda tjärn väldigt mycket, och lägenheten vår fina balkong :) Det enda man önskar är att man slapp åka den där bussen varje dag.

Längtar efter våren nu.. När solen skiner och bladen börjar komma och man kan ha picknick ute.

Har anmält mig på vikarien.se. Där kan man lägga in i ett schema när man kan vikariera och så ringer olika skolor, som man anmält sig till genom hemsidan, när det behövs. Tänkte det kunde va bra med lite extrajobb och vik.erfarenhet.

Ha det så bra allihop!

Kommentarer
Postat av: Lina

Va roligt att du anmält dig till vikarien! Toppenbra ju! Tror det är jättenyttigt att testa vicka litegrann. Krya på dig vännen! Bamsestor kram till dig. Ps. Jag går gärna med på nån picnic vid Härlanda tjärn nån gång. Som du säger så bor ni väldigt fint med naturen alldeles runt knuten. Det är guld värt att kunna ha det så.

2009-02-20 @ 13:12:40
URL: http://lillaemmalina.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag har nästan glömt av din blogg. Nu fick jag lite uppdatering om ett och annat. Blev också påmind om att jag skulle fråga om sommarjobb till dig på min skola. Vilken vinter det blev igen. Pappa och jag har tagit en promenad och hälsat på dina gamla hästvänner vid Jutagården.

2009-02-21 @ 17:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0