5-årsdag!

Hej på er!

Äntligen dags för en uppdatering, har bara inte blivit av innan.

Helgen har varit jättebra! I fredags hade jag o Oskar det mysigt här hemma med tv o godis. I lördags kom Johanna från Lerum hit och vi gick en härlig promenad i skatås. Det var soligt och kallt och vi riktigt njöt av vädret. När vi var framme vid sjön satte vi oss på bryggan och kollade på alla som åkte skridskor (jag borde hämta hit mina) medan vi drack varm choklad och fikade :) Efteråt när vi kom hem stekte vi pannkakor, har vart sugen på det hela veckan nämligen. Det brukar bli rätt många olika tillbehör hemma hos oss:
- sylt
- socker och citron
- nötcreme och skivad banan
- sirap
- florsocker och kakao
Mina favoriter är 2an och 3an.

På kvällen gick jag och Oskar på Restaurang Söder. Det var nämligen vår 5 års dag igår :) Jag beställde oxfilé, grönpepparsås och rårostad potatis. Det va gott! Sen blev det cheesecake med hallonsås för min del till efterrätt. Efter detta gick vi på bio och såg Revolutionary Road. Den var bra, men kanske inte en 5-poängare som GP tyckte.
Tack för en underbar kväll älskling :)

 

Idag har jag varit duktig och skrivit klart min hemtenta i sociologi. Den ska inte va inne förrän ons morgon, men jag ville bli klar snabbt så jag kan börja planera mina vfu-lektioner. Har nämligen minst 20 st jag ska hålla i så jag vill börja i tid för att inte bli för stressad sen. Ska ha samhällsekonomi med två klasser, en A-kurs och en C-kurs. Ska bli roligt och utmanande! Har ju själv precis läst det så nu sätts mina kunskaper på prov.. Men de borde åtminstone va rätt färskt i minnet.

Ikväll blir det Beck på tv :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej vännen! Låter som en superfin helg! Å vad god eran mat ser ut!! :) Absolut att du måste ha dina skridskor hos dig ju.. Hämta dom ögonabums! :) Va duktig du är som redan skrivit klart hemtentan. Skönt med mer planeringstid. Vi har också massa lektioner vi måste hålla. Minst 8 stycken varje vecka.. Vet dock inte när vi ska hinna planera dom, i värsta fall får det bli i Idre. Nu ska jag sova. Ha det bäst vännen! Å lycka till med allt planerande. Kramar!!

2009-02-15 @ 22:17:45
URL: http://lillaemmalina.blogg.se/
Postat av: Em

Grattis på 5-års dagen! Jag och Rasmus gjorde också misstaget att se den fantastiskt deprimerande filmen revolutionary road i helgen. Absolut inte en femma, den sa mig inte ett dugg, mer än tragik.



20 lektioner! Oj. Jag kommer har en mycket dålig vfu period (bra inställning) där jag kommer få hålla två lektioner och hjälpa till med 4 till. Men ska faktiskt vara på högstadiet tre dagar..

2009-02-16 @ 19:05:25
Postat av: Sofia

Lina: Ja jag får allt hämta skridskorna =) 8 lektioner i veckan va mycket, men bra ändå. Det är ju bara att börja öva, för det lär ju bli ännu fler sen när man jobbar.



Em: Tack så mycket! hehe ja det va ju inte direkt en solskensfilm..

Vad synd att du inte får ha så mkt lektioner denna gången. Högstadiet verkar ju bra iaf, bra att testa på det också.

2009-02-16 @ 22:28:00
URL: http://sofiakarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0