Villekulla :)

Halloj!

Dags för en update från Sofia.

I fredags var jag på after work med klassen på Solrosen i Haga. Vi var nio stycken från början och efter några timmar började folk droppa av, men jag och två tjejer till gick vidare till en asiatisk restaurang och åt. En trevlig kväll :) Kul att det blev en till träff med klassen så här fort.

I lördags jobbade jag och sen mötte jag upp mamma för att åka till gbg. Vi gick på café Villekulla tillsammans med Elin och åt pippimenyn. Jag tog självklart texmex-tallriken och sen blev det hallonpaj o varm choklad. Det va mysigt att träffa mamma o söstra mi igen. Efteråt kollade vi i affärer ett tag. Sedan var jag så trött att jag inte orkade nåt annat än att åka hem o slappa.

Idag har jag diskat en stor disk jag samlat på mig..småstädat lite, försökt plugga men det gick inge vidare, lagat byxor, solat och tränat spinning. En rätt så typisk söndag ändå, mycket att greja med här hemma.

Imon blir det fika med Lelle efter skolan :) Och så ska jag, Caroline o Karin försöka lösa en uppgift till didaktiken, att komma på en "krok" för hur man kan introducera ideologier för en klass i samhällskunskap.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, som jag skrev igår, var det jättetrevligt. En annan behöver ju inte så mycket för att bli road. Och nu har du satt igång läraren i mamma som också funderar på hur man presentera ideologier...men det är nog överkurs för mig. Kram mamma

2008-10-06 @ 19:00:37
Postat av: Lina

Va mysigt med Café Villekulla! Dit vill jag också gå nästa gång jag kommer till stan. Skoj att ni hittat på lite saker med klassen också. Alltid mycket roligare när man har klassammanhållning. Ses på fredag, wiiiehiie!!

Stor kram!

2008-10-07 @ 20:04:35
URL: http://lillaemmalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0