Vfu, fest mm

Hej!

Är ju ute på vfu nu så det har varit en del att förbereda i dagarna så jag har inte hunnit blogga så mycket. Eller så har jag kommit hem så sent att jag inte orkat göra annat än att slappa. Idag har jag gått som en zombie för jag har inte sovit så mycket de senaste två dagarna. I söndags kunde jag inte somna för jag kände mig oförberedd inför mina två lektioner och igår kom jag i säng lite sent (såg på Prison break :)). Går upp vid 05.20 så då blir det inte så många timmar, vilket tog ut sin rätt idag. Men när jag skulle ha min lektion idag piggnade jag till iaf ;)

Mina lektioner har gått bra, har haft samma lektion om källkritik med tre klasser nu. Men imon och på fredag blir det nya grejer. Då ska jag o Karin ha lektionerna tillsammans. Imon ska en klass få göra textanalys på tjejtidningar och kolla på hur kvinnlighet och manlighet framställs och på fredag blir det lite övning i att liste ut vad som är sant eller falskt. Vi ska dela ut olika vandringssägner och sanna texter så ska de få lista ut vilka som är sanna och falska.

Här kommer en liten uppdatering om helgen:

I fredags lagade oskar en överraskningsmiddag till mig :) Den bestod av bandspagetti med soltorkade tomter och en kräftstjärtsås, riktigt mumsigt! Sen myste vi vid tvn tillsammans.

I lördags var det tvättning och städning som gällde under dagen (på tiden!!) och på kvällen var vi på inflyttningsfest hos Oskars bror.
På vägen dit glömde jag min handväska med alla värdesaker på bussen!! Panik. Som tur var va Oskar med så jag kunde låna hans mobil o ringa västtrafik. De fick kontakt med föraren så jag fick stanna kvar vid platsen tills bussen kom tillbaka. TUR att allt ordnade sig, hade blivit så jobbigt och krångligt annars.

Festen va rolig och det var massa trevligt folk där :) Här är ett par bilder:

     


På söndagen hade jag tänkt planera mina lektioner lite snabbt, men jag va rätt ofokuserad o allt drog ut på tiden. Så det blev en hel del frustrerade känslor.. Hann inte göra så mkt annat än att planera, men en mysig promenad och en god middag hann vi med iaf. Är så glad att jag har Oskar som stöttar mig när jag är stressad med vfun. Han peppar mig och kommer med massa bra tips!

     

   

   
Två slappisar har lagat en riktigt god söndagsmiddag med hasselbackspotatis, fläskfilé och bearnaisesås! Mmm..

 Sen ordnade min älskling en efterrätt också :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Va duktig du varit som gått upp så himla tidigt! Hade jag nog aldrig orkat... Victor är sig lik. :) Ungefär så såg han ut när jag spelade fotboll med honom i 10:årsåldern också. Fast han har längre hår nu. Fint. :) Nu ska jag se på House! STOR kram till dig!

2008-10-21 @ 20:47:48
URL: http://lillaemmalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0