upp och ner och upp

Tjillevippen!

Idag har varit en väldigt blandad dag humörmässigt. Vi hade en bra didaktiklektion imorse med många bra tips och vi fick en del material med oss hem. Kände mig nöjd med att allt skolarbete vi haft i veckan var avklarat och att det skulle bli lite lugnare ett litet tag nu. Men när vi slutat kollade vi kursportalen och äntligen hade vfu-uppgiften kommit upp, EN DAG innan vfun börjar... Så dålig framförhållning. När vi läste uppgiften märkte vi att den kräver en del förarbete så jag blev jätteirriterad på att vi fick reda detta nu. Mailade kursansvarige till slut och klagade, istället för att ta allt på kursutvärderingen när allt ändå är för sent. Som tur var va hon snäll och sa att jag kunde få skriva om nåt annat ifall jag skulle hålla i något som hade med kursens innehåll att göra. Och som tur var ska jag det eftersom mina lektioer handlar om källkritik. Så äntligen kunde jag bli glad igen. Jobbigt när skolan skapar massa onödig stress som hade kunnat undvikas genom bättre planering från deras sida.

Har suttit och planerat lite på lektionen nu, det blir nog bra tror jag. Ska bli kul med vfu igen. Har en ny handledare så det blir spännande.

Har sett Bonde söker fru ikväll, lite nördigt men roligt :) Vissa är ju bara för mycket... men underhållande är det. Vad tycker ni?

Tjipp o hej!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag har inte riktigt fastnat för bonde söker fru, tyckte d va kul förra året me fredrik o lena. Det talföra paret:) Men ja är expert på att slötitta så nån gång komme rja nog hamna framför bönderna..



Riktig otur i morse ja.. får väl kommentera d på nåt smart sätt imorn! har vekrligen aldrig försovit mig! Är så noga me klockan och jag brukar inte ens sova så länge när jag inte har ställt klockan?! visst är d orättvist! puss o kram

2008-10-16 @ 18:13:41
URL: http://elisabethsimonsson.blogg.se/
Postat av: Lina

Heej! Jobbigt och dåligt med så kort framförhållning. Jag tror helt enkelt inte kursledningen är vana vid så ambitiösa elever som du :) (som kollar upp vilka områden det ska handla om och planerar allting innan och så). Själv tycker jag det är jättebra(!) men när jag frågade Kennet innan nån VFU-period hade börjat om vad jag kunde göra sa han att jag skulle koncentrera mig på mitt eget skolarbete för att få ut så mycket som möjligt av det så löser sig VFU-planeringen när jag kommer. Och det hade han ju en poäng med, det gick bra varje gång. Nu ska jag sätta i gång dagens arbete. Tog en härlig sovmorgon idag. Hoppas det går bra för dig idag! Skriv gärna och berätta om lektionerna sen. STOR kram!

2008-10-17 @ 11:03:32
URL: http://lillaemmalina.blogg.se/
Postat av: Kristin

Jag trodde att du hade kollat på Nils Karlsson pyssling

2008-10-19 @ 20:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0