Örebro

Hej allesammans!

Jag har varit hos Lina i helgen och haft det jättebra! Lina har ju redan skrivit en del om det på www.lillaemmalina.blogg.se men har kommer lite till. I fredags lagade vi pizza och såg på Idol. Sen satt vi och pratade och flummade till två, vi hade ju en del att ta igen sen vi sågs sist. Va så kul att ses igen! Hon är så go Lina. På lördagen tog vi sovmorgon och begav oss sedan in till city och shoppade. Lina hittade massor och jag hittade en snygg blå skjorta :) Sen åt vi på ett fint creperi, riktigt mumsigt. De var riktigt stora! Efteråt gick vi en lång promenad hem till Lina och jag fick se Wadköping som är en fin gammal statsdel.

     

 <- Vår nya kompis

 <- Jag framför Linas lägenhet

Sedan var det dags för att baka pajer! Vi ville göra blåbär-hallon paj men eftersom Lina hade fyra bruna bananer gjorde vi bananpaj också som var huur god som helst! En ny favorit tror jag. Det blev även lite kvällsmat med baguetter till stjärnor på is och Beck. Sen tänkte vi lägga oss men återigen låg vi o pratade tills klockan två :)

     


På söndagen hann vi med en härlig promenad i solen i skogen. Kändes nästan som man var på landet, speciellt när man såg kossorna och kände kolukten (sommarminnen!). Här är lite bilder från turen (ni slipper alla mina bilder på kossorna, det va 21 st hehe)

     Lina övar inför framtida bergsbestigningar

     såå söta!

   <- dags för en välgörande lerbehandling

     

 <- Linas o Lars bostadsområde

Sen var det dags att åka hem efter en väldigt lyckad helg :) Ser fram emot nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka fina bilder! Men vad är det för konstiga kor man har i Örebro? Mycket gott som läskar en pointsräknare. Suck. Gillar trädbilden fotograferad mot himlen.

Kram mamma

2008-10-13 @ 22:09:30
Postat av: Lina

Sofia, du är så himla go! Å våra håriga kossor är också goa (fast mest söta). Det var verkligen jätteroligt att du var här! Världens bästa tjejhelg helt enkelt. Nu ska jag hoppa i säng, har ju några timmars sömn att ta igen. :)

Kramkram!

Ps. Bananpajen är redan slut.. Även Lars tyckte den var god, såklart! :)

2008-10-13 @ 22:36:12
URL: http://lillaemmalina.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Hej!

Va roligt ni verkar ha haft det. Hoppas jag får följa med nästa gång (förlåt sofia, kunde inte låta bli:)) ja har nog hört den låten du pratade om.. eller liknande iaf:) puuus o kram

2008-10-13 @ 23:10:37
URL: http://elisabethsimonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0