Jag lever!

Nu är jag tillbaka igen från min tid i ide, för alla som undrat vart jag hållit hus. Har suttit vid datorn med min jobbiga hemtenta sex dagar i rad inklusive helgen. I morse lämnade jag äntligen in den, skönt!! Har blivit många frusterade utbrott här hemma på tentan..

Har ju inte hänt så mycket på sistone pga detta men har varit hos Lelle och bakat goda kanelbullar iaf :) Blev lite olika varianter: kanel, vanilj och vanilj+äpplemos. Har varit o tränat lite också och idag var jag o Sofia duktiga som tog oss ut och sprang en runda. Det börjar bli mörkt redan vid sju nu.. Men det är lite mysigt också.

Idag var vi på världskulturmuseet med didaktiken. Vi hann se lite av två nya utställningar: take aktion och pushing the limits. Den första handlade om olika proteströrelser i världen och hur man själv kan göra sin röst hörd och den andra om kvinnors kamp för lika rättigheter i världen. Jag rekommenader dom. Tyvärr hade vi bara en timma på oss så vi fick stressa igenom allt så det var synd. Det var väldigt mycket ljud överallt med från tv och högtalare så det var lite svårt att fokusera. Men innehållet var intressant, inte minst för samhällskunskapslärare ;)

Nu är det bara två veckor kvar tills vfun. Har inte fått reda på än vilka områden vi ska ha så jag får nog maila om det. Ska bli kul att ha samhällskunskap nu, och jag kommer förhoppningsvis hålla i några lektioner. Känns inte lika nervöst längre (hittills iaf), tror förra vfun gjorde mig säkrare då jag höll i så mycket själv. Det var stressigt men roligt och det känns skönt att veta att jag klarade av det.

Har faktiskt varit på vfuskolan idag på praxisseminarium. Det handlade om genuspedagogik och tog upp många konkreta förslag på hur man kan jobba med det med eleverna. Det var intressant och föreläsaren var väldigt duktig.

Imorgon börjar en ny kurs, Bilder av samhället. Det kommer handla om media, makt, källkritik mm. Ska bli spännande :) Är lite trött på idéhistoria för tillfället efter en månad med det, även om de politiska ideologierna var väldigt kul att läsa om.

Det var allt för ikväll. Kram o hej


Kommentarer
Postat av: Lina

Va duktigt du varit med tentan Sofia! Har lidit med dig och inte fattat hur du orkat.. Men man kan mer än man tror! Mycket mer. Du är grym! Kramkram från Örebro

2008-10-01 @ 21:52:59
URL: http://lillaemmalina.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Ja håller med LIna! Du är så duktig, och känner jag dig rätt blir det minst ett G! Jag håller tummarna! vi får träffas o baka bullar snart igen tycker jag:) kramar

2008-10-01 @ 23:05:02
URL: http://elisabethsimonsson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Va snälla ni är :)



Ja bullbak eller liknande hade varit jättekul! Vi får dra ihop nåt snart :)

2008-10-02 @ 09:19:58
URL: http://sofiakarlssons.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag vill också baka bullar...! Ni kan väl tänka på mig när ni gör det. Sätta upp en bild eller nåt. :)

2008-10-02 @ 18:01:38
URL: http://lillaemmalina.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vilken "semester" att komma till stora Göteborg och äta gott på Villerkulla med sina goa döttrar! 4 kortärmade T-shirts och 2 långärmade visade sig vara 2 kortärmade och 4 långärmade. Så går det när man inte orkar prova. Men det är ju snart vinter så..I morgon ska jag ALP:a. Kram mamma

2008-10-05 @ 21:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0