Glöggdags

Hejhej!

Nu har den fina delen av hösten, med sol och vackra löv, tagit slut verkar det som. De senaste dagarna har det varit grått, regnit och blåsigt för det mesta. Tur det händer lite kul saker framöver med födelsedagar och sånt så man har nåt att se fram emot :) Sen är det inte såå långt tills julen är här heller, som är så mysig. Oskar har blandat till egen glögg idag i en tiolitershink :) Den ska stå i ca sex veckor nu och är klar lagom till andra advent. Med tanke på hur mycket glögg vi köpt tidigare år kan vi nog spara in en slant ;)

 

Idag är en riktig pluggdag. Har 50 sidor jag måste läsa idag och 50 sidor även imon. Har slappat lite med läsningen det senaste så jag få ta igen det nu för på onsdag kommer hemtentan. Ska nog hinna baka en tacopaj ikväll iaf, och så ska jag nörda mig lite med Ensam mamma söker.

Helgen då.. I fredags lyxade vi till det med att köpa pizza. Viktor kom hit också och vi såg på tv tillsammans.
I lördags var jag o Oskar på stan en sväng och kollade lite i affärer. Efter det kom mamma och pappa över på fika. Det var mysigt. De hade varit snälla och köpt klappstolar till oss på ikea så de kom förbi och lämnade dom. Tänkte tacka med fikan men det roliga är att äpplepajen som vi åt har jag fått från mamma tidigare, hehe.

Sen på kvällen var jag och Johanna på Sticky och såg punkrockarna Randy. Det va najs :) Kul att gå på konsert! Men jag var glad att vi stod på läktaren för dom framför scenen va helt galna och skulle knuffa varandra och stagediva hela tiden. Efteråt stannade vi och dansade nån timma. Gillar musiken på sticky, man blir så glad när det kommer låtar man gillar.

Nu ropar min bok på mig igen... Hej så länge

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra att du nämnde glöggen. Jag har nämligen planerat att göra julost i år...men jag får nog vänta tills Jonas examen är över. Det luktar ju lite speciellt.

Kram mamma

2008-10-26 @ 16:10:31
Postat av: Lina

Åh va gott med egen glögg! Jag älskar glögg(!!) och ska imorgon gå och köp på mig ett lager så det finns här hemma. Man skulle möjligtvis inte kunna få Oskars recept..? Kramkramkram!

2008-10-26 @ 22:34:55
URL: http://lillaemmalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0