tjenamoss

Hej alla godingar

Det blev ingen jobb i lördags trots allt. Så på fredagkvällen va jag o oskar hemma o slappade o såg på film. Sen på lördagen slappade jag ännu mer innan det va dags att åka till Viktor för att fira Oskars pappa där. Vi åkte dit en timma tidigare och hjälpte Viktor att laga kycklingsås och pasta. Sen kom de andra och vi blev nio personer till slut. Det va jättemysigt och trevligt! Dan hade med sig kladdkaka till efterrätt där han hade pudrat en liggcykel som garnering på :)

Idag har jag varit riktigt duktig och läst klart min bok "Den svenska politiken". Ska ha tenta om ca en vecka så det känns skönt att ha hunnit läsa klart alla böcker så man kan börja plugga in allt nu. Vi har även varit duktiga och tvättat, jag hade nästan inga strumpor kvar alls så det va dags.. Sen har vi lagat en god middag med potatismos, fiskpinnar, spenat och kokta grönsaker :)

Jag längtar så efter julen nu!! Bara väntar på csn så jag kan få börja handla julklappar och julpynt. Ska bli mysigt att baka lussekatter, göra julgodis och gå på julmarknad. Julen är nog den mysigaste tiden på året. Tur att den varar ett tag.

Här kommer receptet på mitt favoritjulgodis! (även om knäck och mozartkulor inte kommer långt efter)

Snöbollar  (vill ni har många så dubbla receptet)

50 g margarin
0,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 dl havregryn
2 msk oboy
0,5 dl kokos
1 msk ströbröd

till garnering:
ca 100 g vit blockchoklad

Blanda allt - utom blockchokladen - i en mixer. Det går bra att blanda i en vanlig bunke också men havregrynen blir inte så smuliga då.
Rulla smeten till små bollar och lägg på ett fat. Ställ i frysen en stund.
Smält chokladen i mikron eller i vattenbad.
Doppa varje boll i den smälta chokladen och lägg dem sedan för att stela på ett bakplåtspapper.
Förvara i kylskåp.

Testa de här, de är supergoda :)




Hittade ingen bild på snöbollarna så det blev på julbordet istället ;)
Julen 2007

Imorgon ska jag till hovrätten och gå på två rättegångar. Ska bli intressant. Sen ska vi skriva en uppgift om det i skolan.

Snart ska jag bänka mig framför tvn, för då kommer finalen av Ensam mamma söker :) I ett fall är det redan helt uppenbart vem hon väljer men i de andra två är det inte lika självklart.

Ha det fint allihop! Kramar

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej vännen! Känns som om det var jättelängesen vi pratades vid och sågs.. Saknar dig! Vad gott receptet låter! Jag var och köpte vaniljglögg förut så jag kanske ska överraska Lars med att göra snöbollar ikväll. Skulle ju vara gott dessutom. :)

Nu ska vi snart se Da Vinci koden också. Har velat se den sen vi var i Paris eftersom det blandannat utspelar sig på Louvren. Lycka till med allt tentaplugg! Stor kram!!

2008-11-23 @ 20:05:57
Postat av: Oskar

Häj bäjby!



Du får blogga om den fina bananpajen! Dags att byta bild här på bloggen :) Känner knappt igen dig där, rakt hår och glasögon. Snart dags för glöggtappning också!



Massa pussar

2008-11-26 @ 16:06:24
Postat av: Mamma

Så bra med julbilden. Hade glömt att vi hade ett stort fruktfat förra året. Det blir nog repris.

Kram mamma

2008-11-26 @ 22:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0