Första advent :)

Hej allesammans!

Det har varit en bra helg! I fredags åkte jag o Oskar på fest hos hans kompis Daniel. Det va jättekul, vi spelade massa spel och lyssnade på musik mm. Guitar hero, bolton, elchock-spelet och poker hann vi med :) Har inte varit hos Daniel innan så det va väldigt trevligt. Bra att spela så mkt spel också för då är det lätt att ta kontakt med folk.

I lördags var vi och Katarina på en julbasar på en skola här i närheten. Dom hade ordnat det jättefint och det var en riktigt stor basar. Deras fika var ju inte att klara på, tänk er café villekullas kakbuffé gångerfyra. Sen spelade några elever fin musik till också. Efter detta var det städning och tentaplugg som gällde. Sen åkte jag hem till Caroline för att förhöra varandra lite inför tentan. Det kändes bra att göra det, så man vet om man har koll eller inte. Det är väldigt mycket att ta in men förhoppningsvis har vi lite koll nu. Vi hade det iaf väldigt mysigt i hennes lägenhet och lyckades trycka i oss massa godis o chips under pluggandet...
 
Idag är det första advent så nu behöver man inte längre smyga med glöggen och julmusiken ;)  Vi har plockat fram ljustakar, en stjärna och en julkyrka så nu är det riktigt mysigt här hemma. Ska plocka upp tomtarna mm också så småningom. Om en stund åker jag o Oskar till Lerum på adventsfika. Mamma o Elin håller på att baka lussekatter just nu :) Själv har jag ju tentan som är på tisdag så julbak får vänta för min del.

Hur brukar ni fira advent?

Ha det fint! kramar

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej vännen! Du verkar också ha haft en toppenhelg, härligt! Mysigt med adventsfika och julbasar. Du ser på min blogg hur jag brukar fira advent. :) Lycka till med tentan nu! Du är så duktig som orkar med. Unna dig en rejäl påse godis eller nåt annat gott efteråt! Kanske en oxfilé! :)Jag saknar dig jättemycket. Många kramar!!

2008-11-30 @ 20:08:50
URL: http://lillaemmalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0