Födelsedagstider!

Bonjour tout le monde! (Lina, lite franskaövning för dig :))

Tänkte skriva lite om födelsedagsfirandena som varit i helgen.

I fredags fyllde jag 22 år och blev uppvaktad på sängen av min älskling. Han lyckades lura mig med att den här brickan och det här paketet var allt jag fick:



Jag blev rätt paff och tänkte att det här var inte likt Oskar... Men han kanske inte vill göra så stor grej av våra födelsedagar längre, vi har ju varit ihop ett tag...
Men sen började han gapskatta och gick ut och hämtade den rätta brickan och de rätta presenterna istället :)

 Det här är mer likt honom! :D Så gulligt.

Sedan kom mamma förbi på en födelsedagsfika och jag o Oskar fick en blomma och en jättebra stor stekgryta till köket, mycket efterlängtad!

På kvällen hade vi fest och massa kompisar kom hit :D Det var skoj! 

     
Caroline, Karin, Rickard       Oskar o Ellinor                     Jag

   
   Vikor                                   Elin                                  Sofia, Johanna o Kicki

        
Helena & Ella                     Fuldans med Karin           Syskonkärlek :)

Elisabeth och Mikael var också med men jag hann aldrig fånga dom på bild ;)

Sen gick jag, Kicki och Sofia ut till Pustervik och dansade loss till grym musik! Så det var en lyckad födelsedag. Tack alla som var med :)

Dagen efter var jag dock riktigt dagen efter om man säger så... Var bakis med illamående i princip hela dagen..mindre kul. Men det e smällar man får ta ;) Oskar fick vänta lite på sin uppvaktning, men den som väntar på nåt gott...



Efter lite slappande började vi förbereda för middagen med delar av våra familjer. Vi gjorde paj med fetaost, kyckling, spenat och minitomater som blev jättegod och sen blev det hallon- o svarta vinbärspaj till efterrätt. Var en trevlig kväll :) Jag fick en jätteskön datorstol som jag längtat efter länge. Fick så ont i baken av min förra. Sen fick vi fina knivar och en jordglob med så nu ser vi sådär smarta ut när man kommer hem till oss ;)



Idag har vi gått en jättehärlig promenad i skogen i skatås. Solen sken och det låg lite frost kvar på marken. 

       

      

                         


Nu ska vi gå och förbereda maten för i eftermiddag kommer Oskars mamma och syskon hit på middag :)

Au revoir!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Pajerna var jättegoda och lade sig som bomull runt midjan. Men jag har stavgått i tim idag. Vad fin du är i mössan. Kram mamma

2008-11-02 @ 18:06:08
Postat av: Lina

Vad trevligt det ser ut både på festen och på familjemiddagen. :) Önskar så att jag hade kunnat vara med! Pajen med fetaost, kyckling å det det skulle jag jättegärna vilja ha receptet på om det går för sig.. Lät väldigt gott! Skulle vara roligt att överraska Lars med nån kväll.. :) Hoppas ni har en trevlig kväll med Stygga Bittan och resten ikväll. :) Själv ska jag bara dega framför soffan, som dom flesta andra kvällar den här veckan. Usch, det är segt att vara sjuk.. Jaja, jättestor kram till dig vännen! PS. Jag förstod bara "bonjour".. Vad betyder resten? Nåt jag kan ha användning av kanske..? Det är tur jag har dig så jag lär mig ngt. :)

2008-11-02 @ 19:00:00
URL: http://lillaemmalina.blogg.se/
Postat av: Em

Grattis i efterskott Sofia! Jag sa till Elisabeth i torsdags: Glöm inte att hälsa Sofia grattis från mig, för jag kommer alltid bara ihåg det dagen innan...sen är det liksom helt väck i huvudet. Du verkade iaf haft en bra dag:)

2008-11-03 @ 16:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0