Vfu

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Har haft mycket att göra med vfun och planera lektioner. Har haft tre hittills nu och alla har gått bra :) Har en klass i islam och en klass i buddhism. På måndag kommer Irene och kollar så jag hoppas jag får till en bra buddhismlektion då. Har ju nya handledare nu och jag tycker dom är jättebra!! :) Det är väldigt roligt att va ute på vfu, jag lär mig jättemycket varje dag. Har en hel del att förebeda dock så ibland har det kännts lite stressigt. Men det ordnar sig. Tänk sen när man ska ut och börja jobba sitt första år, då kommer man verkligen ha mycket att göra. Man får försöka ladda upp en bank med lektionsplaneringar och uppgifter så gott det går nu så man har lite att använda då.

Igår var det valborg och då var jag hemma hos Malin, tillsammans med Linda och Kristina. Vi satt på Malins balkong och åt rostbiff och potatissallad, det var mysigt. Vi hade egentligen planerat att grilla någonstans men vädret var inte så roligt så balkongen kändes som ett säkrare alternativ.

Ikväll ska jag hem till Emma och se hennes lägenhet. Sen ska vi fira Emmas och Cissis födelsedagar med :)

Imorgon åker till till Blekinge och hälsar på släkten. Min moster Inger fyller 60 år och mitt kusinbarn ska döpas. Hela familjen ska med :) (utom Jonas då).

Ha det bra allihop! Kram

Kommentarer
Postat av: Valentina

har du sett lektion.se ? ja det har du säkert :) annars är det en sida jag rekommenderar! Kul att du läser till lärare - det gör jag me! Jag är på mion första termin så jagfår inte riktigt hålla i lektioner ännu, men det kommer ;) mvh Valentina

2008-05-15 @ 20:08:24
URL: http://muslimah.tjejsajten.se
Postat av: Valentina

Sofia: jag vet inte åldrarna riktigt än, men det lutar sig mot de högre åldrarna för jag känner att då måste det väl vara lättast att variera sitt yrke mellan yngre och äldre elever. mitt första ämne är svenska som andraspråk och eventuellt engelska. läser du lärarprogrammet på f.d. lärarhögskolan lr?

2008-05-15 @ 21:30:24
URL: http://muslimah.tjejsajten.se
Postat av: Valentina

jag läser på stockholms univ. f.d. lärarhögskolan :) i stockholm då såklart! vilket år är du på?
Jag vet faktiskt inte hur våra kommer att se ut men nu första terminen så har vi bara 8 dagar. jo det tror jag är intressant och framförallt eftertraktat! kul att du ska bli religions-lärare, är du troende själv?

2008-05-15 @ 23:31:10
URL: http://muslimah.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0