Maj

Här kommer lite bilder från helgen i blekinge. Det var full rulle med 60-års kalas för min moster och sedan dop för mitt kusin barn Erik. Vi var ute i naturen och fotade en del också, sommarn är påväg på riktigt nu :)


       


  <- Min snygging!      På kalaset

 Jag hittade en rolig keps i stugan :)


Idag kommer min bror hem från Tyskland :) Han ska redovisa sitt ex-jobb så han är hemma fyra dagar. På lördag blir det familjemiddag i Lerum. Ska bli kul att träffa honom igen. Det var fyra månader sen nu.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Vad kul! Hur lång är utbildningen till religionslärare? Får jag fråga hur ditt religionsintresse väcktes? :)Tillhör du själv någon religion? Haha, massa frågor ^^ Du behöver inte känna att du måste svara om du inte vill ;)

Vad jag gör om dagarna? Inget vettig alls för tillfället tyvärr.. *suck*. Jag har pluggat lite gymnasieämnen som jag inte är klar med på distans, ska in och göra slutproven imorgon. Usch, vad nervös jag är :S haha.

Ha en bra dag!

2008-05-15 @ 11:18:25
Postat av: Valentina

Va roligt, ja jag gillar också att plugga och som tur är så behöver jag inte ta lån :) så det behöver jag inte oroa mig för.
Jag skulle aldrig underkasta mig en Gud som gav mig en religion som inte är logisk och ger mig ro. Så jag kan tyvärr inte svara på den frågan eftersom det aldrig händer :)

2008-05-17 @ 11:17:20
URL: http://muslimah.tjejsajten.se
Postat av: heidi

hej sofia! snygg kepa! :D hur är läget? kram

2008-05-17 @ 12:22:10
URL: http://bedroomdancing.blogg.se
Postat av: Malin

Hej! :)

5 år, det är ganska mycket det. Fast jag kan tänka mig att det är värt det!

Jag har alltid varit religionsintresserad länge.. Är uppvuxen med en "andlig" mamma, så öppen för möjlighetenn att det finns något större har jag väl fått med i min uppfostran ;) Mina föräldrar har dock inte varit inriktade på religion, utan det intresset kommer sig kanske utav mitt intresse att lära mig förstå
människan, olika kulturer och annolunda levnadsätt har också intresserat mig. Inte just för min egen del, att jag letar efter någon religion att sluta mig till(men skulle jag efterhands finna en religion som överensstmmer med min tro så är jag dock villig att konvertera), utan jag har nog mest tyckt att det är intressant att se hur det ligger till. Mitt intresse för kvinnofrågor var det som putta in mig på islamvägen. Jag ville ta reda på om det är religionen Islam som ligger bakom kvinnoförtrycket som ibland förekommer. Så jag reggade mig på olika forum, besökte moskeer och läste böcker. Det blev mer intresant ju mer jag lärde mig, så idag är det helt klart ett av mina största intressen :P

Innan Islam så gick jag hela konfirmationskursen, men jag slutförde det inte eftersom jag tog religion på allt för stort allvar än att bli kristen fast jag inte var övertygad. Samma sak med Wicca.. Läste på internetsidor, de fåtal svenska böcker som finns och ställde frågor på forum. Jag köpte mig t om ett pentagram men kände inte att jag kunde bära det innan jag visste om jag helt kunde bekänna mig till den tron.

Haha, nu slog jag dig att skriva längt kommentar ;) Jag svarade på ju på halva din kommentar i min blogg också.

När man läser till religionslärare, hur många och vilka religioner är det ni får läsa om då?

Ha de underbart! :)

Malin

2008-05-18 @ 17:48:38
URL: http://malinastankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0