Dagen är kommen

...för Sofias första blogg! : )

Bara att hitta ett namn till bloggen tog en bra stund. Jättemånga namn var redan upptagna, t ex sofia.blogg.se, sofiastankar.blogg.se, fialia.blogg.se osv. Tills slut provade jag med sofiakarlssons.blogg.se och det var till min förvåning ledigt! Så det namnet knep jag direkt.

Idag har jag fikat med Lelle. Det va mysigt : ) Vi åt kladdkaka båda två o pratade om det som hänt sen sist vi sågs, vilket var alltför länge sedan. Jag har haft så mycket med uppsatsen på sistone...

På tal om uppsats så hade vi handledareträff idag. Det var inte så glada miner när vi gick därifrån - vi måste göra om i princip hela resultatdelen... och det betyder att analysen  med påverkas och behöver ändras en del. Segt...men men. Det är bara att sätta igång och ändra. Uppsatsen ska vara klar om en vecka så det grejar vi. För er som inte vet så är vi en grupp på fyra personer (Lina, Elisabeth, Ulf och jag) som skriver en B-uppsats om elevers syn på religionskunskap A. Det är kul men lite slitigt stundtals. Vi har använt oss av enkäter i undersökningen och vi är alla nybörjare på det området..

Tänkte tipsa om två bloggar som Lina o Elisabeth har:
www.lillaemmalina.blogg.se/
www.elisabethsimonsson.blogg.se/

Pratade med min kusin Tilda från Blekinge  här om dagen med. Vi har faktiskt blivit duktigare på att höra av oss nu. Det va kul att höra hennes röst igen : ) I påsk ses vi hos morfar, längtar!

Ikväll är min darling och dricker öl på Delirium med en kompis. Saknar honom här hemma :) Ska bli skönt när min nästa kurs börjar så vi får lite mer tid för varandra. Igår hade vi en mysig kväll med tända ljus och äpplepaj som han bakat, han är så bra att göra det mysigt i vardagen min pojke!

Nu ska jag baka lite bröd och sedan se på det nya humorprogrammet Morgonsoffan. Ska bli kul att se om det är nåt att ha : )

Ha det fint allihop! Kramkram

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hej min vän!
Kul med blogg. och om en vecka får vi fira:) vi tjuvstartar på lördag..haha. Testa o skriv www framför grejjer du ska länka så kan man gå in där.
nu ska ja uppdatera min me:) kram o puss

2008-03-12 @ 21:58:50
Postat av: Sofia

aah, smart, har fixat det nu : ) Japp på lördag firar vi ; )

2008-03-12 @ 22:15:11
Postat av: Lina

Wohooo! Så himla roligt! Nu kan vi alla tre konversera häröver. :)
Känns dessutom skönt att kunna följa er när vi flyttat.. Ja, vi pratade ju om det igår.
Nu ska jag krama lite på lars och sen hoppa i säng. Ses imorn!
Stooor kram till dig min vän

2008-03-12 @ 22:26:55
URL: http://lillaemmalina.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Dags för en uppdatering nu Sofia! Va har du gjort på sistone egentligen??? :) puss

2008-03-13 @ 18:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0