Badat!

Nu har jag tagit årets första dopp! Det var faktiskt skönt i vattnet. Har legat vid Härlanda tjärn idag tillsammans med Elin och Andreas. Vädret har varit helt underbart och det ska fortsätta vara fint hela veckan verkar det som :) Har ätit nypotatis, matjesill och gräddfil både igår och idag så nu känns det verkligen som sommar.

Satt och läste om vår islandsridtur innan, det ska bli så kul! Den är på 5-6 ridtimmar. Så här står det om turen:

"Turen till Reykjadalur bjuder på en spännande dag i Islands omväxlande natur. Räkna med storslagna vyer! Vi ser bland annat ut över Västmannaöarna och har också utsikt mot sjön Thingvallavatn omgiven av blånande berg. Vi töltar på mjuka ridstigar och låter hästarna söka sin väg över vulkanen Hengills lava. Så öppnar sig en dalgång framför oss, och vi ser de fantastiska klippformationerna som omger Reykjadalur. Heta källor bubblar spöklikt och i dalens varma bäck tar vi oss ett dopp. Glöm inte badkläder! På vägen tillbaka till Hveragerdi har vi återigen en hisnande utsikt; först mot vattenfall och mäktiga berg, senare över byn, slätten och ända ut till havet. Ett unikt tillfälle att uppleva variationerna i Islands natur. Lunch under turen ingår i priset." (www.heklatravel.se)

Låter ju helt perfekt :) Hoppas det blir fint väder.


Kommentarer
Postat av: Lina

Har du badat Soifa!!!?? Va grym du är. Jag har inte lyckats ta mig i än men både Lars och jag är lediga idag så det blir nog en tur till Marstrand eller liknande. Får se om jag lyckas ta mig ner i vatnnet. Ha en fin dag! Kramkram

2008-06-02 @ 10:34:11
URL: http://lillaemmalina.blogg.se
Postat av: Mamma

Roligt att få se lite bilder från balen. Vilka fina döttrar jag har!
kramar från mamma

2008-06-04 @ 21:10:04
Postat av: Malin

Hej!



Ursäkta att jag inte svarat på så lång tid. Puh, har så mkt att göra, har knappt vart in på internet alls..



Gud, vad roligt att ni ska åka till Island! Låter helt underbart! Jag och min sambo vill åka dit någongång också. Han är väl mest intresserad av att köra sånna där stora fyrhjulingar, eller vad det är haha! Du vet kanske vad jag menar? man kör dom iaf i terrängen och det ser mest läskigt ut tycker jag ;) Själv så är jag såklart mest intresserad av hästarna :P



Är det på island du ska på ridläger eller någon annanstans? Höll du på med någon speciell sorts ridning?



När jag var yngre så var jag väl mest hoppryttare, vi har kvar mitt gamla sto som i år fyllt 23, men hon är riktigt fräsch och pigg fortfarande :) Sen gick jag över till islandshäst ridning, så nu har jag ett heelt underbart islandssto! Men jag ser mig nog snarare som dressyrryttare med islandshäst eftersom det är dressyren som intresserar mig mest. Jag blandar dock min ridstil lite, plockar det bästa från alla världar sas ;) Sen gör vi massa annat kul ihop också, har börjat rida henne utan utrusting (vågar dock bara vara på ridbanan än sålänge :P) tränar trick och leker :)



Jag är verkligen långt ifrån expert på wicca, men jag kan berätta det lilla jag vet i alla fall :)

Fast jag undrar om du har mail så kan vi prata vidare där istället?



Ha det underbart!



Frid, Malin

2008-06-15 @ 10:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0