Tentan e gjord!

Hejsan

Idag har jag äntligen skrivit min tenta i politik. Vi skulle beskriva o jämföra olika demokratimodeller, parlamentarism och socialt kaptial. Det gick bra kändes det som. Det var bara en sak jag inte kunde så mycket om men jag improviserade lite så jag tror det räcker till. Skönt att ha den gjord! Tyvärr är det ingen vila nu utan full fart med nationalekonomi som börjar imon kl 8... Men det ska bli en intressant kurs, hoppas den inte blir för svår bara. Det blir salstenta på den med 9 jan så jag kommer få plugga över julen tyvärr.. :(

Fick reda på att jag nästan inte ska jobba nånting i jul, bara en dag. De måste spara in så mycket de kan nu i finanskristider... Synd. Jag skulle velat börja spara till Indien ju. Men om man ska se det från den goda sidan så får jag iaf gott om tid att fira advent och jul.

Dagens händelse... Lyckades spilla en halv tallrik linssoppa (med gurkmeja i) över hela mig! Detta pga av att jag ryckte till ordentligt när Caesar blev biten av en hund på tv. Så typiskt, jag har blivit så lättskrämd på senare år hehe.. Fick lägga en kvart på att stå i duschen och spola rent alla kläder så gott det gick och att göra rent soffan.

Tjipp o hej

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Du fixade säkert tentan galant!!

2008-12-02 @ 21:53:38
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Lina

Gött att tentan är avklarad! Du är så duktig! Lite klantig (tänker på soppan) men duktig, haha.. :) Jättekram till dig!

2008-12-03 @ 20:49:19
URL: http://lillaemmalina.blogg.se/
Postat av: Em

åå, ska du till Indien:) När då? Hur då?

2008-12-04 @ 14:59:29
Postat av: Sofia

Jag hoppas kunna åka iväg i jan 2010 eller så och va där i ca två månader. Och sen vikariera när jag kommer hem, resten av terminen. Men vi får väl se om jag får ihop tillräckligt med pengar tills dess. Om jag får med mig en reskompis vill jag resa runt bland olika ställen, och om jag inte får det kanske jag jobbar som volontär istället. :)

2008-12-04 @ 16:02:56
URL: http://sofiakarlssons.blogg.se/
Postat av: Em

Va roligt det låter:) Du är sugen på en sabbatstermin med andra ord?

2008-12-04 @ 18:45:40
Postat av: Sofia

jepp det blir det i så fall. Har ingen brådska att börja jobba känner jag.

2008-12-05 @ 13:45:44
URL: http://sofiakarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0