Massor med julstämning


Årets julklappar är klara! :) Satt i säkert två timmar igår och slog in dom. Fick lite julstämning.



Igår gick jag förbi Domkyrkan och där hade dom ett julspel om jesus födelse. Det var jättefint ordnat med gammaldags kläder, en kör, riktiga djur som får, en åsna och en kamel (!) som en av de tre vise männen kom inridande på. Längst fram fanns en scen där det mesta utspelade sig men sen var det uppbyggt runt om kring med så Herodes satt på sin tron på en annan del av gården och var också med i spelet. Vi i publiken stod alltså mitt i skådespelet, det va häftigt. Kom verkligen i julstämning när jag såg spelet, jag bara njöt.

Efteråt kollade jag på NKs julskyltning och då kom en orkester förbi på gatan med drillflickor och häst och vagn. Så det var många fina upplevelser på stan igår :) Kändes juligt.

Tänkte fortsätta i dom spåren idag och gå i Haga med mamma på julmarknaden och sedan gå på jul- o luciakonsert i Härlanda kyrka där viktor sjunger.

Hoppas ni får en bra helg! Kram

Kommentarer
Postat av: Oskar

många plattisar :), puss!

2008-12-14 @ 10:31:44
Postat av: Mamma

Ser gott ut med julgodis och eftersom jag smakat på den lösa knäcken och Mozartrullen vet jag att det är det ocskå. Får se om vi lämnar traditionen med runda Mozartkulor efter det här.

Vilken mysig jullördag vi hade! Jag njöt verkligen av stämningen; glögg, julklappsköp, Julspelet vis Domkyrkan, den fantasktiska Härlanda kammarkör (det var annat än The Mamas) och så fika hos dig och Oskar. Efter en sån dag känner man sig nöjd och lycklig. Kram

2008-12-14 @ 19:09:00
Postat av: Lina

Va duktig du är som handlat så mycket julklappar! Jag har knappt börjat än.. Vet dock precis vad jag ska köpa så det är egentligen bara att cykla in till stan och göra det. Men än så länge är det massa snö så jag väntar nog till helgen, då är både Lars och jag helt lediga. Härligt! Har du också sista dagarna i skolan nu? Stor kram till dig min vän!

2008-12-15 @ 10:33:36
URL: http://lillaemmalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0